SAMORZĄD GMINY Lubin
WŁADZE GMINY Lubin
Tadeusz
Kielan
Wójt
Gminy Lubin
Bartosz Chojnacki
Zastępca Wójta Gminy Lubin
Marzena Kosydor
Skarbnik
Gminy Lubin
Urząd Gminy w Lubinie
ul. Księcia Ludwika I 3
59-300 Lubin
Sekretariat:
tel.: +48 76 840 31 00
fax: +48 76 840 31 40
kancelaria@ug.lubin.pl
Poniedziałek: 7:30-15:30
Wtorek: 8:00-16:00
Środa: 7:30-15:30
Czwartek: 7:30-15:30
Piątek: 7:30-15:30
RADA GMINY Lubin
Przewodniczący Rady Gminy:
Norbert Grabowski
Wiceprzewodniczący Rady Gminy:
Sylwia Pęczkowicz-Kuduk
Andrzej Olek
Pozostali członkowie Rady Gminy:
Elżbieta Białosiewicz
Tomasz Fuczek
Patryk Jarkowiec
Łukasz Kurowski
Krzysztof Lewicki
Paweł Łukasiewicz
Zofia Marcinkiewicz
Marcin Nyklewicz
Jan Olejnik
Robert Piekut
Joanna Pietruszka
JerzyTadla
Działalność Rady Gminy Lubin w 2021 r.
118
podjętych uchwał
4
interpelacje
0
zapytań zgłoszonych
do Wójta Gminy
MŁODZIEŻOWA RADA GMINY Lubin
W 2021 r., na drugim posiedzeniu pierwszej kadencji, spotkali się najmłodsi radni. Spotkanie miało charakter wirtualny i mimo, że planowany porządek obrad był krótki, to obrady trwały prawie trzy godziny.
W sesji wzięło udział 14-stu radnych z 15-osobowego składu Młodzieżowej Rady Gminy. Obrady prowadził Wojciech Ryś przewodniczący tego gremium.
Radni dyskutowali nad propozycjami zmian funkcjonowania komunikacji zbiorowej na terenie Gminy Lubin i dostosowaniu jej do potrzeb młodzieży. Wnioskują m.in. o dodatkowe kursy i wydłużenia linii. Złożono wiele propozycji zmian, które teraz będą przedstawione wójtowi, który podejmie ostateczną decyzję w sprawie przekazania tych uwag do Starostwa Powiatowego, które zarządza funkcjonowaniem komunikacji powiatowej.
Przewodniczący mrg:
Wojciech Ryś
Wiceprzewodnicząca MRG:
Katarzyna Jarkowiec
sekretarz MRG:
Nikola Koza
Pozostali członkowie MRG:
Dawid Herejczak
Izabela Kożewnikow
Nikola Szczygieł
Michał Boczniewicz
Marco Erkens
Wiktoria Ogłozińska
Agata Słota
Kaja Jężak
Zofia Świerzowska
Maciej Marciniak
Miłosz Abramczuk
Wojciech Ryś
Jakub Skibik
RADA Seniorów GMINY Lubin
Rada Seniorów Gminy Lubin powołana została w 2016 r., a w jej skład wchodzi 11 osób.
II kadencja Rady Seniorów Gminy Lubin wybrana została w 2019 r., obecnie liczy 10 osób i do końca roku 2021 odbyło się 10 posiedzeń oraz podjęto 9 uchwał.
Obszar działania Rady obejmuje obszar Gminy Lubin. Celem jej działalności jest integracja środowiska osób starszych, wzmacniane ich udziału w życiu społeczności lokalnej, a także sprzyjanie solidarności międzypokoleniowej w szczególności poprzez:
wspieranie aktywności osób starszych, a w szczególności aktywności rekreacyjnej, edukacyjnej i kulturalnej,
profilaktykę i promocję zdrowia,
zapobieganie wykluczeniu społecznemu,
twórcze wykorzystanie potencjału osób starszych,
przełamywanie stereotypów dotyczących seniorów i starości oraz budowanie autorytetu osób starszych.
Przewodnicząca rsg:
Janina Mucha
Wiceprzewodnicząca RsG:
Anna Rawska
Pozostali członkowie RsG:
Maria Galuba
Tadeusz Wodziczka*
Wiesław Mucha
Eugeniusz Wawryk
Stanisława Zazula
Alicja Maćkowiak
Emilia Bojko
Barbara Tórz
Jan Olejnik
*Tadeusz Wodziczka złożył pisemną rezygnację i został odwołany z członka Rady Seniorów Gminy Lubin Zarządzeniem Wójta Gminy Lubin nr 1204/2021 z dnia 15.06.2021 r.
Samorząd dla Dziedzictwa
W roku 2020 Gmina Lubin zgłosiła uczestnictwo w Ogólnopolskim Konkursie "Samorząd dla Dziedzictwa", nagradzającym gminy za modelowe opracowywanie i wdrażanie gminnego programu opieki nad zabytkami.
Jego głównym celem jest motywowanie samorządów do opracowywania i wdrażania obowiązkowych dla gmin, w ramach ustawy o Ochronie Zabytków i Opiece nad Zabytkami z dnia 23 lipca 2003 r., programów opieki nad zabytkami oraz promocję dobrych praktyk w tym zakresie. Spośród 26 zgłoszeń spełniających kryteria formalne, w tym 16 z gmin miejskich oraz 10 z gmin miejsko-wiejskich i wiejskich, jury pod przewodnictwem dr hab. Moniki Murzyn Kupisz, prof. UJ wybrało laureatów oraz przyznało wyróżnienia.
Wyróżnienie w kategorii gminy miejsko- wiejskie i wiejskie przyznano m.in. Gminie Lubin. Gminę wyróżniono za realizację czteroletniego programu opieki nad zabytkami.
Z uwagi na pandemię termin uroczystość wręczenia nagród przeniesiony został na rok 2021. Oficjalnie pamiątkowa tablica za wyróżnienie Gminy Lubin w konkursie "Samorząd dla Dziedzictwa" przekazana została w roku 2021. Publikacja związana z konkursem ukaże się na stronie internetowej Narodowego Instytutu Dziedzictwa w bieżącym roku.
Tadeuszowi Kielanowi, Wójtowi Gminy Lubin, została nadana odznaka "Zasłużony dla Kultury Polskiej" przez Wiceprezesa Rady Ministrów, Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego prof. dr hab. Piotra Glińskiego za wkład w działania na rzecz kultury w Gminie Lubin i dbałość o zachowanie dziedzictwa kulturowego. Odznaka odebrana została przez wójta w 2021 r. z rąk Wojewody Dolnośląskiego.